fredag 8 april 2016

Lunch hela veckan

Vi började veckan med en av mina favoriter, nämligen stekt fläsk med löksås och kokt potatis och lite rårörda lingon. Barnen åt som bara den. Dock glömde jag ju givetvis att fota maten, men jag lovar att det såg gott ut.

På tisdagen var det som vanligt fisk och den här veckan blev det pocherad torsk med senapssås, kokt potatis och gröna ärtor.


I onsdags reste vi tillbaka till 70-talet då jag serverade en gudomligt god Flygande Jacob med ris och grönsaker. 


Torsdagen bjöd på fredagsmys, då vi taggade för tacos med olika tillbehör. Självklart gjorde jag min egen tacokrydda. Mycket godare och utan onödiga E-ämnen. Barnen ÄLSKADE det.


Idag är det fredag och vi ser fram emot en härlig, ledig helg. Idag serverades det i vanlig ordning soppa på förskolan och just idag blev det en vegetarisk gulaschsoppa med ostgratinerade bullar och crème fraich.


Trevlig helg! Och smaklig måltid 🍵☀️




Inga kommentarer: